Friday, November 14, 2014

LUASKAN REZEKI DENGAN SEDEKAH

Assalamua'laikum wbt & Salam Jumaat yang pernuh berkah



Sempena hari jumaat yang penuh berakah ni... jom kita kembangkan lagi sedekah kepada semua orang yang memerlukan. Sedekah tidak semestinya kena tunggu kaya. Sedekah tidak semestinya tunggu waktu lapang baru nak bagi. Sedekahlah even sepuluh sen. Allah tidak pandang pada nilai tapi Allah pandang pada nilai keikhlasan hambanya. Mudah-mudahan sedekah kita yang sedikit dapat membantu memudahkan urusan kita di akhirat. 

Kat bawah ni adalah senarai tempat yang boleh kita wakafkan sedikit duit. Tak kesah berapa pun nak sedekah...RM 1 pun ok. Yang penting Allah berkati. Selagi masa masih ada, sedekah la banyak-banyak kerana akan tiba suatu masa nanti tiada lagi sedekah atau zakat yang wajib dikeluarkan. Seperti firman Alla SWT:

Firman Allah: “Wahai orang beriman, nafkahkanlah sebahagian rezeki yang kami kurniakan kepadamu, sebelum datang hari yang tiada lagi jual beli, tiada lagi persahabatan yang akrab dan tiada lagi syafaat padanya. Dan orang yang kafir itu adalah golongan zalim.”(Surah al-Baqarah, ayat 254)

(senarai ini adalah dari fb : mudahnya menjemput rezeki) 

1. Asrama anak-anak yatim darul Taqwa


2. Madrasah Darul Muntaz


3. Wakaf pembinaan Surau Nurul Iman Bukit Saujana


4. Madrasah Muhammadiah


1 comment:

Berbakti pada siapa?

berbakti pada siapa? klo kite suami..berbakti pada mak..confirm syurga... tp klo kite perempuan.. Berbakti pada suami..confirm Allah ba...