Wednesday, May 15, 2013

Kembalikan hati pada Allah

KECIK HATI. Tiba-tiba hari ni tersensitif plak. Boleh terasa hati lak sesama manusia. Huhuhu Nampak sangat aku ni manusia lemah. Padahal dah lama aku cuba singkirkan perasaan kecil hati tu. Bukan hal besar pun. Tapi dah nama manusia. Haisshh.... Dalam semua orang yg ada dalam bilik ni, aku sorang saja yang tak dijemput join. Huhh maybe sbb aku dh lama xjoin diorg bersosial kot. Tapi kn aku slalu join diorng gosip. (huhhh syaitan dh mula menghasut..Nauzubillah)

Menda kecik pun kita nak kecik hati. Tak fikir pun selama ni dah berapa banyak Allah kecik hati ngn perangai kita. Jarang ingat Allah time senang, time happy. Time susah n sedih baru nak ingat Sang Pencipta. Tapi atas sifat Maha Penyanyang Allah, sampai hari ni Dia masih bagi rahmat dan rezeki pada aku. 

Kata bijak pandai...

 "Mengecilkan hati orang adalah berdosa, berkecil hati juga adalah berdosa. Tetapi lebih besar dosanya jika kita berkecil hati"

Jadi, renung-renungkan dan fikir-fikirkan. Mungkin apa yg kita rasa adalah teguran Allah. Allah nak kita ingat pada Dia. Dan mungkin kita secara tak sengaja ada sakitkan hati orang tanpa kita sedar. 

“Dan (sebagai bersyukur) berkatalah mereka, ‘Segala puji tertentu bagi Allah, yang telah menghapuskan perasaan dukacita dari Kami, sesungguhnya Tuhan kami Maha Pengampun, lagi sentiasa memberi balasan yang sebaik-baiknya (kepada orang-orang yang taat).’” (Fathir 35: 34)

No comments:

Post a Comment

Berbakti pada siapa?

berbakti pada siapa? klo kite suami..berbakti pada mak..confirm syurga... tp klo kite perempuan.. Berbakti pada suami..confirm Allah ba...