Wednesday, May 15, 2013

Yang mana satu ?

Al-fatihah untuk sahabatku yang paling baik Nurul Alyani. Dah 2 bulan yani meninggalkan kami semua. Namun sampai hari ni kehilangan yani masih terasa. Penangan orang baik-baik memang lama. Aku pun ingin menjadi baik macam yani, agar kalau aku mati, masih ada orang yg akan ingat dan kirimkan doa & al-fatihah untuk aku.

Kata Ustaz Kazim dalam ceramah beliau...
" Dalam dunia ni ada 3 jenis manusia...
 Yang pertama : Kalau kita ada atau tak de, orang tak kesah.
Yang kedua : Kalau kita ada disukai, tapi bila kita tiada orang akan rasa kehilangan.
Yang Ketiga : Kalau kita ada dibenci, kalau kita tiada disukai. "

so, yang mana satukah kita? Yang pertama?Kedua atau ketiga.
Aku berharap dan berdoa aku adalah yang kedua. Sebab bile aku mati, sekurang-kurang akan ada orang kirimkan doa tuk aku. Amin

No comments:

Post a Comment

Berbakti pada siapa?

berbakti pada siapa? klo kite suami..berbakti pada mak..confirm syurga... tp klo kite perempuan.. Berbakti pada suami..confirm Allah ba...