DAUN KETUMBAR vs DAUN SUP

wAlaupun dah setaun bergelar tukang masak profesional utk perut En Suami, tapi sampai sekrang aku masih belum dapat bezakan antara daun ketumbar ngn daun sup....wahaaaa....teruknya seh..!!!
selama ini aku ingat daun sup = daun ketumbar. Rupanya tak sama beb....
n walaupun dah banyak gambar yg aku tengok n teliti beza daun ketumbar n daun sup tp serius realitinya aku masih xdapat bezakan huhuhuh......

to my beloved frenz...please bg tips camne nak bezakan :)

Comments

  1. macammana nak bezakan eh? tengok gambar memang takleh bezakan. cuba pigi kedai,tilik betul2. kompom ada beza.

    Saya bukan penggemar sup,atau daun sup jd sy tak terer sgt dlm bab ni. cumanya, sy knal dr segi bau.

    daun sup, daun dan btg dia lbh lembut. daun2 ni kan ada bau, bau daun sup tak kuat sgt, tp klu daun ketumbar ni, daun2nya,btgnya agak kasar dan bau pun agak kuat. bau mcm freshmint tuh. poning den.

    tuh je lah. dengar plak kata2 chef2 lain. silakan~

    ReplyDelete
  2. ooo camtu ek ...nnti sy g kedai try carik n usha2 daun sup n ketumbar...heheh

    ReplyDelete
  3. yup2..sy sama dgn mekta..sy kenal dgn bau..kalau bau daun sup mmg cam sup n wangi but ketumbar baunya agak kuat n fening hehehe...sy kenal melalui bau gak..kalau tgk je sumpah xkenal gak hikhikhik

    ReplyDelete
  4. klu sy kan nk bezakannya senang je melalui bau pun blh melalui penglihatan pun boleh. biasanya daun sup mesti letak berdekatan dengan daun bawang sbb dah tu mmg jodoh dia, 1 lagi daun sup mesti batangnya panjang2 berbanding daun ketumbar. batang daun ketumbar biasanya pendek2 dan renek je so selamat mencuba.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tips 10,000 Langkah Sehari

resipi Daging Black Pepper

Resepi Kek Coklat Moist Anis