Thursday, March 19, 2015

Aku Inginkan Syurga

Aku banyak kecewa dengan kehidupan. Kadang-kadang rasa bosan dengan perjalanan hidup yang compang camping. Hampess kan hidup ni. Ada je masalah dan dugaan. Huhhh... Ape je kita buat semua tak dapat nak puaskan hati orang. Ade je komen. Kadang-kadang klo salah buat keputusan, ramai yang tak puas hati.  Dalam hati memang nak adil tapi sejauh mana keadilan boleh tercapai. Bila semua org asyik tak puas hati. Kadang-kadang aku rasa teruk sangat ke aku ni..? 

Bila aku baca tafsir al Quran.. tapi tak ingat surah ape...huuhuh.. Allah berfirman.. semua yang dalam syurga adalah kecantikan dan keindahan yang tak terfikir dan terbayang oleh manusia.  Dalam dalam syurga tiada lagi kesedihan, masalah... Semua orang hidup dalam gembira. Aman damai. Kekal abadi selama lamanya... Aku inginkan syurga...

Rasa tak sabar nak masuk syurga. Nak tinggalkan dunia yang fana penuh penca roba ni. Tapi soalnya.. layakkah aku nak masuk syurga. Bangun tahajjud pun susah nk wat. Huhu

Aku sendiri tak tau mana yg terbaik utk aku buat. Huhuh utk kepuasan semua org.... 
Allah help me.......

No comments:

Post a Comment

Berbakti pada siapa?

berbakti pada siapa? klo kite suami..berbakti pada mak..confirm syurga... tp klo kite perempuan.. Berbakti pada suami..confirm Allah ba...