Bila ajal dah datang

Assalamua'laikum wbt

Alhamdulillah..dengan umur yang masih Allah pinjamkan...aku masih bernafas meniti hari-hari bersama suami, anak-anak dan orang-orang sekeliling yang amat aku sayang. 

Terkesima sekejap aku. Speechless. No words to describe. Terkejut pun ada. Allah Maha Besar. Sangat terkejut! Baru dapat mesej dari adik aku.... "abang yazid depan rumah aku dah meninggal". 
Masya Allah. Rasanya macam baru jumpa dia beberapa bulan yang lepas. Sihat Walafiat. Masih bergurau senda. 

Kalau orang yang baik-baik ni memang cepat je Allah ambil. AKhir-akhir ni aku banyak terima khabar kawan-kawan terdekat aku yang meninggal. Meninggal ketika masih muda. Masih sihat walafiat. Allahuakbar. Rasa insaf. Allahuakbar. 

Kesian plak bila teringat kak zah (istri abg yazid) dan anak anak dia yang maish kecil (6 orang). Semua dah jadi anak yatim. Allahuakbar. Kesiannya. Kak zah pulak, suri rumah sepenuh masa. Semua anak anak dia sekolah lagi. Macam mana la nnti. Allah je tau. Moga Allah murahkan rezki kak zah dan anak-anak. 

bila mati...hanya amalan je yang kita bawa. Sedangkan kita yang masih hidup ni leka cari duit. Leka gelak ngn kawan. Leka main fb. Update blog. Nak cari glemer sana sini. Allahuakbar. Patutnya kita kumpulkan amalan tuk dibawa ke sana. 

Moga Allah bagi kesempatan untuk kta bertaubat.
Pertemuan terakhir aku dengan abang yazid...aku tak sempat nak minta maaf selama aku kenal dia. Allahuakbar....

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tips 10,000 Langkah Sehari

resipi Daging Black Pepper

Resepi Kek Coklat Moist Anis