Tips Mendapat Iklan CPUV Nuffnang

Assalamua'laikum Wbt dan Salam sejahtera

Alhamdulillah,buat first timenye blog 'Aku menulis bukan kerna nama' telah berjaya mendapat iklan CPUV Nuffnang buat kali pertamanya setelah bertahun-tahun berblogging. Rezeki yang tak terhingga.

Ok disebabkan aku telah berjaya dapat, aku nak share beberapa tips atau teknik yang telah aku guna pakai untuk mendapatkan iklan CPUV Nuffnang ni. Tips dan teknik ni aku dapat hasil dari blogwalking dari blog-blog master blogger yang lain. Sama-samalah kita sharing info ni. Moga sama-sama dapat merasa nikmat & hasil berblogging.

Perbezaan Antara CPC dan CPUV Nuffnang 

1. Tingkatkan traffik blog. 

Macamana skali pun yang penting anda harus tingkatkan trafik blog anda dan harus maintain setiap hari. Banyak cara yang digunakan untuk tingkatkan trafik blog. Salah satu cara yang berkesan adalah join contest yang banyak blogger anjurkan dan juga rerajin la blog walking serta tinggalkan link.. 

2. Hantar tiket ke Nuffnang

Yang ni saya baru try buat sekali last week.Alhamdulillah jadi. Hantar tiket pada Nuffnang dan tanyalah pape soalan. Tujuan kita hantar tiket pada Nuffnang bukan sahaja untuk bertanya soalan tapi ia lebih untuk memberitahu Nuffnang kewujudan blog kita. Skrang ni ramai sesangat blogger, so kadang-kadang nuffnang maybe tak perasan kewujudan blog kita. Time Nuffnang nak jawab soalan tu mestilah pihak Nuffnang akan preview blog kita dulu kan. So, bila diorang tahu blog kita masih active, so ada harapanlah untuk kita dapat iklan CPUV tu.

3. Rajin login akaun nuffnang dan update profile & survey.

Dengan meng-update profile di Nuffnang tu barulah nampak macam kita ni aktif dan masih wujud. Sekali sekala, jangan lupa update survey Nuffnang. Sama lah jugak konsepnya kalau kita dah lama tak update status kat fb or twitter, orang mesti ingat akaun kita dah tak aktif . 

4) Update entry dengan kerap.

Update entry dengan lebih kerap. Bila kita kerap update entry, traffik blog akan meningkat. Dan google pun senang nak terjah. So, xder la bila pelawat datang asyik entry yang sama je.

5) Letak coding Nuffnang dengan betul.

Kalau kita rujuk pada laman web Nuffnang, coding disuggestkan untuk diletak sama ada di Leaderboard,Skyscraper dan Large Rectangle. Ada baiknya bagi blogger yang baru berjinak-jinak dengan nuffnang ni meletakkan ketiga-tiga coding yang diberikan. Walaubagaimanapun ia terpulang pada blogger masng-masing.   

6) Kekalkan status Glitterati.

Pentingnya mengekalkan status Glitterati ni sebab iklan CPUV ni hanya diberikan pada blogger yang bersatus "Glitterati'.  Status 'Glitterati' ni diberikan oleh nuffnang dengan syarat kita tak letak iklan lain selain dari Nuffnang cam Komli ke...

7. Jangan lupa doa & tawakal.

Last sekali apa sahaja yang kita buat, jangan lupa berdoa dan bertawakal. Semoga Allah permudahkan urusan dan murahkan rezeki kita. Amin


Itu sahaja perkongsian yang telah saya amalkan kan seminggu dua ni dan alhamdulillah berjaya dan ada hasil. Akhir kata... pada sahabat-sahabat blogger yang baca post ni tolonglah klik pada iklan nuffnang sy ek.In sya Allah, buat baik di balas baik. Mana tau pas ni leh kongsi rezeki dari nuffnang... 

 

Comments

  1. dulu rajin join NN ni..dh lama2, rasa mcm bosan, terus quit.hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tips 10,000 Langkah Sehari

resipi Daging Black Pepper

Resepi Kek Coklat Moist Anis