Sujudlah pada Allah

Assalamua'laikum wbt

Dari Abu Hurairah r.a. bahawa Nabi Muhammad s.a.w bersabda: "Apabila seorang anak Adam mati putuslah amalnya kecuali tiga perkara : sedekah jariah,atau ilmu yang memberi manfaat kepada orang lain atau anak yang soleh yang berdoa untuknya." 
(Hadith Sahih - Riwayat Muslim dan lain-lainnya) 

Di usia yang makin bertambah ni, maka makin bertambah dekatlah ngn sakaratul maut. Cuma kita tak tahu bila kita akan pergi dan dimana akhirnya hidup kita. Hanya Allah saja yang tau. Itu semua adalah rahsia Allah. Yang penting sebagai hamba Allah yang hina lagi dina ni, kita kena selalu beringat akan kematian dan beribadah pada Allah seolah-olah kita akan mati esok. Opps bukan esok, seolah-olah malaikat dok tepi kita dah. huhu 

Jadi, kesempatan yang ada ni marilah kita sama-sama kumpul pahala sebanyak-banyaknye. Share lah sebanyak mana ilmu yang ada di blog-blog kita. Mana tau, ia akan jadi sebagai ilmu bermanfaat yang akan membantu kita di akhirat nanti. Mungkin dengan penulisan kita, akan umat manusia yang kembali kepada Allah. Mudahan ia akan memberi pahala berterusan kepada kita dan Allah beri kita syurga tanpa hisab. Amin. 

Ya Allah bantulah kami agar kami dapat meneruskan penulisan ilmiah ini agar ia menjadi bekalan kami diakhirat kelak. Amin. 


Sujudlah pada Allah sebanyak-banyaknya, mudah-mudahan Allah akan menghapuskan dosa-dosa kita yang menggunung. 

Comments

Popular posts from this blog

Tips 10,000 Langkah Sehari

resipi Daging Black Pepper

Resepi Kek Coklat Moist Anis