Thursday, April 25, 2013

JABAL RAHMAH

Masa kat Mekah, kami dibawa melawat Jabal Rahmah. Apa yang bestnya pasal Jabal Rahmah ni adalah Bukit Jabal Rahmah ni adalah bukit tempat pertemuan Adam dan Hawa setelah berpisah bertahun-tahun lamanya. Di sinilah akhirnya Nabi Adam dan Hawa kembali bertemu. Dari segi bahasanya Jabal Rahmah bermaksud bukit Kasih sayang.  Bukit yang menjadi saksi cinta suci antara Nabi Adam dan Hawa. 

Dan Saat kami memijak bumi Jabal Rahmah, terasa keindahan tiupan angin menusuk ke jiwa, melihat keindahan ciptaan Ilahi dan merasaikan cinta antara Nabi Adam dan Hawa. 
Masa kami tiba di cni, sungguh ramai. Walaupun cuaca terik tapi ramai berpusu-pusu naik Bukit Jabal Rahmah. Dan sesetengah org kata, kat cni kite boleh mohon diringankan jodoh. Ins Sya Allah dimakbulkan. 




Orang sangat ramai bersesak di jabal rahmah. Bukit dibelakang adalah jabal rahmah

Ini adalah tugu yg terletak dipuncak jabal rahmah. Tugu ini adalah untuk mengenang peristiwa pertemuan Nabi Adam dan Hawa yg telah terpisah beratus-ratus tahun .
Ketibaan kami di Jabal rahmah



with my dearest mom. Luv u forever

bersama mak, mak mertua ngn moksu...




Bersama suami tersayang. Semoga cinta kita kekal hingga ke jannah. 


On da Way nak naik Jabal Rahmah...
Suasana di Jabal Rahmah dari atas....

No comments:

Post a Comment

Berbakti pada siapa?

berbakti pada siapa? klo kite suami..berbakti pada mak..confirm syurga... tp klo kite perempuan.. Berbakti pada suami..confirm Allah ba...