Friday, November 09, 2012

VITAMIN C

Dua hari lepas saya dah mula rasa sakit tekak. Huhuhu dalam keadaan cuaca tak menentu.Kejap panas kejap sejuk... so, sakit tekak pulak menyerang. Tambahan plak asyik minum ais. Asal g kedai je mesti order ais..hhuhu so apa lagi, bergembiralah penyakit sakit tekak sbb berjaya menyerang kerongkong ku...Then esok paginya semakin teruk, walaupun minum air bertong-tong tapi sakit tekak x ilang.

Memang sejak dr dlu, klo saya sakit tekak mesti akan amek masa berhari-hari even dh minum macam-macam air. Tapi kali sangat ajaib. Sbbnya saya terlintas nak amek vitamin C. Saya mmg banyak terbaca bile badan kite tak sehat, kite digalakkan untuk amek vitamin C. Tapi saya tak pernah try.

So, smlm sy amek vitamin C 1000mg. Actually just nak try. Tak fikir pun pape khasiat. Selepas 2 jam makan vitamin C, alhamdulillah tekak saya trus rasa hilang sakit. Memang sangat ajaib. Kagum sangat mase tu. Husband pun rasa terkejut. Sbb slalu even amek pil sakit keronkong, tp it will take a few days to fully recovered. Tapi bile saya amek vitamin C, alhamdulillah dalam 2 jam je memang tekak saya kembali  ok. Badan yang dari rasa nak demam n tak bermaya pun, jadi cergas dan cerdas. Mungkin ada yang tak percaya, tp ini memang kenyataan. Dengan izin Allah, alhamdulillah sy kembali cergas dan sehat malah badan rasa lebih bertenaga dari biasa

Saya bukan nak jual, just wanna share my marvellous experience..... n Thanks to bloggers yang banyak share pasal kebaikan vitamin C.

So, to those yang sehat & tak sehat kat luar sana, jangan segan-segan...ameklah vitamin C. Banyak sangat kebaikan vitamin C ni .... :D

Chaa Chin Chow

No comments:

Post a Comment

Berbakti pada siapa?

berbakti pada siapa? klo kite suami..berbakti pada mak..confirm syurga... tp klo kite perempuan.. Berbakti pada suami..confirm Allah ba...