Wednesday, November 07, 2012

AKU SANGAT KECIL HATI

Hati aku sangat kecil sebab tu aku selalu kecil hati. Dan semakin hari semakin kecil. Tapi kadang-kadang hati aku sangat besar. Besar bagaikan JOHAN dengan semangat dan jiwa yang kental. Tapi itu cuma kadang-kadang. Yang tak kadang-kadang tapi selalu tu adalah sangat kecil. 

Hati aku sangat kecil dengan sume yang ada disekeliling ku. Tapi bile baca petikan dari blog ni...aku rasa, sebagai manusia yang kerdil kite kena terima semua dengan redha....

Thans pada owner blog yang share menda ni. Nak baca lagi boleh klik sini

Rasa kena ketuk kepala. Walaupun hari-hari kite kecik ati ngn manusia-manusia di sekeliling kite, tapi kite kena ingat bahwa benda tu adalah peringatan dari Allah. Ia adalah teguran dari Allah untuk kite. Cuma disampaikan melalui manusia lain. 

So, yang selama ni kite dok bercerita dgn org len, konon-konon  berkongsi masalah ngn kwn tuk kurangkan stress. Hakikatnya menambahkan dosa bukan mengurangkan stress, sbb dh cerita keburukan orang len...huhuuhuh insaflah wahai diri.

So, selama ni jika ada org yang mengutuk kerja-kerja kita atau menegur cara kita, ingatlah bahawa semua tu adalah teguran dari Allah. Mungkin Allah nak tegur kita bahawa gaji yang kita dapat setiap bulan tidak setimpal dengan tugasan yang kita lakukan. Jika sebelum ni kita asyik marah bila ada orang hentam kita dalam meting sbb ingat kita xbuat kerja, walhal kita rasa kite dh berusaha untuk buat. Tapi ingatlah mungkin Allah bagi peringatan sbb usaha kita belum cukup dan maybe kite blum laksanakan tugas dan tanggungjawab dgn sempurna. 

so, akhir kata terimalah segalanya yang positif dan negatif sebagai peringatan Allah kepada kita kerana Allah sayang pada hamba-hambaNya.

No comments:

Post a Comment

Berbakti pada siapa?

berbakti pada siapa? klo kite suami..berbakti pada mak..confirm syurga... tp klo kite perempuan.. Berbakti pada suami..confirm Allah ba...