Saturday, February 19, 2011

LearNing ProcEss di KiPa oh KiPa

KiPA....dah seminggu aku kat kat cni...apa yg aku dapat...
aku pun not sure hehehe...

tapi ikutkan banyak yg dapat...
bak kata seorang penceramah apa yang kami wat di kipa adalah semuanya LEARNING PROCESS....
heheh..walaupun cam kelakar je,....tak baiknnye aku...tp sebenarnya semua tu ada logik nyer....dia kata..apa yg kita wat sume adalah learning proses...

contohnya...pelajar sekolah...
Pergi sekolah untuk belajar sudah semestinya learning process..... dan sebenarnya learning process more than that....jika dia join sukan pun dikira learning process....sbb dia belajar utk bersukan, belajar untuk berlumba dengan kawan2 dan menjadi juara, belajar bergaul dengan kawan...lagipun bukan ke bile bersukan akan buat badan sehat...bila badan sehat..otak cergas...;) kan..kan...
lagi satu dia akan belajar bergaul dengan rakan-rakan...dan juga memulakan hubungan baru dengan kawan-kawan....
teringat masa aku zaman kanak-kanak....mase tuh masih hingus....dan aku la antara pelajar perempuan yang aktif...heheh..dan geng-geng aku yg aktif pun sume kawan-kawan dari kelas yang lain...bukan kelas yng sama....mungkin itu adalah learning process aku ;)




alamak melalut plak aku nie.....sebenarnya nak cerita apa yang aku dapat kat kipa nie....
banyak sebenarnya yang aku dapat di KIPA...
ilmu mengajar sudah semestinya....kami di ajar cara mengajar yang betul...cara nak bbuat set induksi....cara mengenali tingkah laku pelajar yang bermacam-macam ragam....cara menangganinya.... itu secara teorinya lah...yang kami belajar dalam kuliah....

apa lagi learning process aku kat cni....rasa-rasa agak banyak jugak....antara learning process yang aku belajar ....


1) aku belajar tuk sharp....sangat puntual dari biase....kelas start 830...tp kul 8 aku dah ada di dewan...wuahhh...sangat cemerlang kn ;)



2) aku belajar lebih yakin...heheh..sbbnya...mungkin umur dan pengalaman menjadikn aku lebih matang....aku pernah g induksi...pernah g kursus...yg semuanya kena cakap...ngn beri pendapat....samalah dgn g kipa....if semua org berani n yakin bercakap...kenapa tidak aku....sbb semua kita Allah berikan otak yang sama ;)



3) Aku berlajar menjalinkan hubungan dengan org....nape ek....sebabnya aku kat cni hanya dengan firdaus....sudah semestinya aku dok bilik lain-lain ngn die sebab dia laki...wuahhh....n sudah semestinya aku makan xsama ngn dia....so aku kena mencari ramai rakan-rakan....aku bina hubungan dengan housemate aku...itu sudah semestinya...sbb kami sebilik...kejam la klo kami wat hal masing-masing....tp memang aku ngn hsmate satu kepala...hehhee..

4) aku masih belajar menjalinkan hubungan dengan org...sbbnya housemate aku ni on diet...x makan malam...aku lak kaki makan...huhuuh walaupun aku dh berazam tuk diet..tp nk wat camne....masih belum kuat iman tuk diet.... melalut lak...sambung citer tadi...
aku belajar bergaul ngn org.....sbbnya...hsmate aku on diet...jadi aku yang kaki makan terpaksa gi makan sorang-sorang....dinner sorang2...n kadang-kadang bekfast sorang....
terpaksa jadi selambar...n join je sape2 yang ada di dewan makan....n aku have to be more peramah than usual....cari topik-topik yang boleh dibualkan....terima kasih Ya Allah kerana permudahkan segala urusan ku AMIN>



1 comment:

  1. bagus2..sekurang2nya awk dah mendapat motivasi untuk lebih bersemangat bekerja nanti.

    selamat berkursus :-)

    ReplyDelete

Berbakti pada siapa?

berbakti pada siapa? klo kite suami..berbakti pada mak..confirm syurga... tp klo kite perempuan.. Berbakti pada suami..confirm Allah ba...