Sunday, January 09, 2011

apa yang kita nak dalam hidup...

apa yang kita nak dalam idup.....?
dan
apa yang aku kehendaki dalam hidup......

kereta mewah ? 

kaya raya
duit berjuta-juta....
atau
pangkat....
atau darjat....
atau sebuah keluarga yang bahagia......

apa yang aku belum ada dalam hidup ini?
aku ada sebuah keluarga yang bahagia (alhamdulillah)
ada mak...suami..kakak...adik-adik....
mak mertua & keluarga ipar-ipar...



aku cuma inginkan sebuah keluarga yang bahagia......
dalam keluarga bahagia....
aku ada seorang ibu tersayang.....mak....& ibu mertua
suami tercinta...
adik-adik...
kakak...
& anak-anak yang soleh dan solehah...(insyaAllah)


aku ingin menjadi seorang isteri solehah


aku ingin menjadi anak yang solehah......
berbakti pada mak tanpa mengira detik dan waktu

aku ingin mempunyai kerjaya yang baik.....
mencari duit yang halal
yang membolehkan aku dan suami menyara keluarga dan menunaikan haji & umrah...(AMIN)

yang paling penting....
aku ingin menjadi wanita solehah....
wanita yang menjaga maruah diri....
wanita yang menutup aurat
wanita yang menjaga solat dan ibadahnya kepada Allah
wanita yang taat pada Allah dan Rasul....
AMIN


No comments:

Post a Comment

Berbakti pada siapa?

berbakti pada siapa? klo kite suami..berbakti pada mak..confirm syurga... tp klo kite perempuan.. Berbakti pada suami..confirm Allah ba...