Wednesday, May 19, 2010

kahwin ni ibarattt masuk guaaaa


apa itu perkahwinan ?

 seorang sahabat aku pernah bercakap...perkahwinan itu ibarat masuk ke sebuah gua....betul ker...
n aku rasa sangat betul..   kenapa n mengapa ??? sebabnya...

ble kte di depan pintu gua...kte teringin sangat nak masuk ke dalam gua....nk tgk apa ada di dalam....
membayangkan yg indah2....kononnye...ble masuk ke dalam gua akan jumpa harta karun...atau jumpa air terjun yang cantik....

walhal hakikat sebenar...kte sendri xtahu pun apa yg ada dalam gua tersebut...maybe sesetgh org masuk ke gua betul2 jumpa harta karun...jumpa air terjun yg cantik....
tp xmustahil jugak...ada org masuk ke gua...xjumpa paper.....kosong...sunyi...sepi...
ada juga yg masuk gua..jumpa binatang buas...camne tuh...samada die berjaya selamatkn diri atau die sendri menjadi magsa binatang buas tersebut...


mcm tu jugak perkahwinan....seblum berkahwin...kte membayangkan sesuatu yg indah...hidup ngn org yang kte syg.... rasa diri disayanggi....huhuhuuh....tp setakat mana menda tu akan kekal...


cuma...kte hanya boleh berdoa semoga perkahwinan ini akan menjadi rahmat untuk kte semua...n semoga ALLAH kurniakan ku seorang suami yg boleh membimbing ku di dunia akhirat..AMIN

2 comments:

  1. ibarat masuk gua? erkkss...sy takleh nak komen lah sbb sy pun tak pernah alami alam perkahwinan itu :-)
    tapi awk beruntung azah...sbb bila awk berkahwin,awak telah menunaikan separuh dr tanggungjawab agama ISlam.dan apabila awak patuh kepada suami,meninggalkan yg mungkar dan melaksanakan amal ma'ruf,menjaga hak2 isteri dan suami,maka...pilihlah mana2 pintu syurga yg awak nak,azah. :-)
    itu janji Allah~

    ReplyDelete
  2. azah...so macamammana ngan pengalaman masuk gua? best tak??? sy nampak awk berseri2....kebahagiaan itu perlu dicari dan diusahakan kay.. hidup bukan untuk ditakuti, tapi harus diharungi dengan tenang~

    ReplyDelete

Berbakti pada siapa?

berbakti pada siapa? klo kite suami..berbakti pada mak..confirm syurga... tp klo kite perempuan.. Berbakti pada suami..confirm Allah ba...