Wednesday, March 24, 2010

perlukan pertunangan dirahsiakan....

emm....pErluKah Merahsiakn PerTuNanGan?

bagi aku...klo boleh rahsiakan..bukan ape...takut x jadi...tp...ble orang tanya...susah nk jawab tu...
tapi...aku mmg rahsiakan utk kwn2 kolej aku...blum sampai masanya kot...
tgk la...ble sampai masa nnti aku akan bgtau....tp mesti ada yg xpuas ati..nape aku rahsia kn

** info yang diperolehi dari www.rahsiaperkahwinan.com**
Merahsiakan Pinangan Pinangan sebaiknya dirahsiakan dari diketahui oleh orang ramai, gunanya untuk mengelak sesuatu yang tidak diinginkan. Hal ini untuk menjaga kehormatan siwanita itu sendiri seandainya suatu hari kelak pertunangan itu putus atau untuk mengelakkan fitnah-fitnah yang lain.
 
Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud;
"Umumkan perkahwinan dan rahsiakan pertunangan"

No comments:

Post a Comment

Berbakti pada siapa?

berbakti pada siapa? klo kite suami..berbakti pada mak..confirm syurga... tp klo kite perempuan.. Berbakti pada suami..confirm Allah ba...