Skip to main content

Esok Milik Siapa?

Dunia hanya pinjaman untuk kita... Entah esok atau lusa Allah akan menjemput kita.
Tapi hari ni, tika ini, saat ni..kita masih alpa dan lalai mengejar dunia. Mencari kemewahan dunia yang sementara. Melupakan Allah yang Maha Esa. Kerna kita masih anggap dan rasa esok masih ada untuk kita. Tapi sebenarnya esok memang masih ada tapi belum pasti untuk kita. Dan hari ini kita bekejar-kejar mencari duit, mencari pangkat dan harta sedangkan Allah ada untuk kita.

Emm hari ni sangat terkesan kt aku sebab terbaca kisah kawan baik aku kemalangan sekeluarga dan dia dan suaminya masih koma! uhhh... rasa semalam baru berpisah dgnnya. Rasa terkejut ! Dan syukur dgn kebaikan budi dan hati, ramai kwn-kwn yg mendoakan dia sembuh. Ya...mmg yani sangat baik. Periang. Kat sekolah dulu, mmg ramai org suka ngn yani termasuk cikgu-cikgu. Tu la kelebihan yani. Yani Sangat Baik. Sebab tu semua orang sayang kt yani. Dan klo ada orang sayang kita, bermaksud Allah pun sayang kita. jika ada org tak suka kita, mungkin Allah pun sedang marah kita. Nauzubilllah. tp utk yani, semua orang sayang. Kwn-kwn sekolah teknik...kwn matrik, kwn U, kwn kpli...semua kwn2 yani... dan aku pun sayang yani sbb yani tak pernah wat aku kecik ati...

Dan klo aku ditempat yani sekarang, adakah semua org akan doakan aku mcm yani...
Semoga Allah menyembuh yani, suami dan anaknya.....

Comments

Popular posts from this blog

Tips 10,000 Langkah Sehari

Assalamua'laikum Wbt


Sape kata nak kuruskan badan perlu keluarkan modal ?  Sebenarnya ada cara mudah dan jimat untuk kuruskan badan tanpa keluar sesen pun. Dan semua orang boleh lakukan tanpa mengira darjat,status,bangsa,agama mahupun keturunan. Caranya ialah dengan berjalan kaki... 
Sabtu lepas kat Jempol ada satu program Gegar 10,000 langkah sehari demi kesihatan yang sihat. Ramai sungguh org yg join. Makcik-makcik dan pakcik-pakcik pun ramai. Kanak-kanak dan bayi cute dan comei pun ada. Alhamdulillah sume dah ada kesedaran. So, kita ni bila nak sedar..heheh
Untuk ke arah kehidupan yang lebih sihat, kita sepatutnya berjalan 10,000 langkah setiap hari. Hah..jangan terkejut. Banyak memang la banyak! tapi 10,000 langkah ni adalah berjalan sejauh 7 hingga 8 km sehari. Maksudnya ia dikira dari korang bangun tido pukul 6 pagi tu sehingga la sebelum korang masuk tidur semula. So, total semua haruslah 10,000 . "arghh lega rasa, sonang jo tu". Oleh itu kesimpulannya, 10,000 langkah…

NASI TOMATO vs AyAM MaSak MeRah Vs JeLatah

Lunch kat bahau semalam tuk dua orang RM 14.00....
pergh terasa mahal sangat... x berbaloi pun ngn makan nasi n ikan n air kosong...hubby lak amek nasi separuh, ikan ngn hati n air teo ais....tiba-tiba rasa membazir lak makan kat luar....semalam makan kat luar Rm 14...sehari seblum semalam makan kat luar gak RM 13.60...emm...kalo beli ayam sekor dalam RM 13.00 boleh makan tuk seminggu....dan sekor ayam tuh leh belanja kawan-kawan makan kat rumah...setakat  5 , 6 tu lepas la...
Bincang-bincang ngn hubby...lebih elok masak klo xder hal....boleh jimat....n jimat....lagipun kami berdua sentiasa berpoket kosong....jadinya seperti dirancang tghari ni kami akan balik masak...dalam dok fikir nak masak per... tiba-tiba terasa nak makan nasi tomato...fikir-fikir balik...susah gak nak wat nasi tomato niebanyak kejer.....
dalam dok fikir tu...sempat gak belek-belek resipi kat tenetlast2...nk wat nasi tomato gakdh lama x masak special

ni la resipi yang di cedok dari 
 http://periuktanah.blogspot.comres…

resipi Daging Black Pepper

kenyangnyer...huhuhu.....rasa puas sangat dapat makan masakan sendri...
lunch tadi sempat balik n masak dirumah ;)
nasi putih dengan daging masak black pepper ;)


resipi daging Black Pepper (simple)



satu mangkuk daging black pepper ( if nak daging lembut, daging direbus dahulu)then perap dengan sos black pepper n biarkan lebih kurang 5 minit...klo nak sedap perap satu jam
dua sudu sos black pepper
dua sudu sos cili
dua sudu sos tiram
1 sudu kicap
1/2 air rebusan daging
2 ulas bawang putih
1cm halia
1/2 biji bawang besar yang dihirs nipis
2 helai daun leimau purut.
1/2 sudu tepung jagung dan dibancuh bersama 3 sudu air (kacau hingga rata n tidak berketul)


langkah-langkah nyer

1. Masukkan dua sudu minyak ke dalam kuali sehingga panas
2. tumis bawang putih dan sedikit halia ke dalam minyak. Kacau sehingga kekuningan
3. Masukkan daging. dan kacau rata....
4. Masukkan segala jenis sos yang ada dan kacau higga sebati
5. Masukkan air rebusan daging..then kacau2 hingga sebati
6. Masukkan sed…