Tuesday, February 19, 2013

Esok Milik Siapa?

Dunia hanya pinjaman untuk kita... Entah esok atau lusa Allah akan menjemput kita.
Tapi hari ni, tika ini, saat ni..kita masih alpa dan lalai mengejar dunia. Mencari kemewahan dunia yang sementara. Melupakan Allah yang Maha Esa. Kerna kita masih anggap dan rasa esok masih ada untuk kita. Tapi sebenarnya esok memang masih ada tapi belum pasti untuk kita. Dan hari ini kita bekejar-kejar mencari duit, mencari pangkat dan harta sedangkan Allah ada untuk kita.

Emm hari ni sangat terkesan kt aku sebab terbaca kisah kawan baik aku kemalangan sekeluarga dan dia dan suaminya masih koma! uhhh... rasa semalam baru berpisah dgnnya. Rasa terkejut ! Dan syukur dgn kebaikan budi dan hati, ramai kwn-kwn yg mendoakan dia sembuh. Ya...mmg yani sangat baik. Periang. Kat sekolah dulu, mmg ramai org suka ngn yani termasuk cikgu-cikgu. Tu la kelebihan yani. Yani Sangat Baik. Sebab tu semua orang sayang kt yani. Dan klo ada orang sayang kita, bermaksud Allah pun sayang kita. jika ada org tak suka kita, mungkin Allah pun sedang marah kita. Nauzubilllah. tp utk yani, semua orang sayang. Kwn-kwn sekolah teknik...kwn matrik, kwn U, kwn kpli...semua kwn2 yani... dan aku pun sayang yani sbb yani tak pernah wat aku kecik ati...

Dan klo aku ditempat yani sekarang, adakah semua org akan doakan aku mcm yani...
Semoga Allah menyembuh yani, suami dan anaknya.....

No comments:

Post a Comment

Berbakti pada siapa?

berbakti pada siapa? klo kite suami..berbakti pada mak..confirm syurga... tp klo kite perempuan.. Berbakti pada suami..confirm Allah ba...