Skip to main content

SAKA

Sumber : HALAQAH TV9
Sini saya share info yang dapat dari TV9 mengenai saka. Let's enjoy it ;)
MAKSUD SAKA


Saka merupaka perjanjian MOU antara manusia dengan Jin atau Syaitan Laknatullah untuk mendapat sesuatu seperti Kekuatan, Kecantikan, Perlindungan dan kekayaan yang mana perjanjian itu selalunya akan termeterai sehingga 7 keturunan.

BAGAIMANA SESEORANG BOLEH MEWARISI SAKA


1. Apabila menyimpan barang-barang lama iaitu barang peninggalan tok nenek yang membela saka seperti keris, perhiasan lama dll
2. Apabila orang yang meninggal dunia tinggal dengan kita pada saat akhir
3. Apabila seseorang itu terlalu mengidamkan saka dari keturunannya.


TANDA ORANG YANG MEMPUNYAI SAKA


1. Mimpi tengok budka kecik
2. Mimpi Menyusukan Budak kecik
3. Apabila Bangun Selepas tidur Pada Waktu pagi akan ada kesan-kesan lebam pada badan
4.Mimpi berada di perkuburan atau tempat yang kotor 
seperti tempat pembuangan sampah atau tandas yang kotor
5. mimpi jatuh dari tempat tinggi
6. Selalu kena tindih atau dihempap ketika tidur




ZIKIR UNTUK MENGELAK DARI DAPAT SAKA ATAU SAKA PERGI DARI KITA


Dengan membaca ZIKIR semasa NABI YUNUS ketika Nabi Yunus berada dalam perut ikan setiap kali selepas sembahyang


لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّى كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ

 Maksud : tidak ada rabb yang berhak disembah kecuali engkau, Maha Suci Engkau, sesungguhnya aku adalah termasuk dari kalangan orang-orang yang melakukan kezaliman”.





TIPS AYAT PERCERAIAN MANUSIA DAN JIN

Apabila kita keluar waktu malam rasa takut, atau menziarahi orang sakit atau kita mengubati orang-orang sakit, jadi untuk mengelakkan dari Jin ikut kita balik, baca ayat dari surah 
SURAH AT THORIQ AYAT 4

Comments

Popular posts from this blog

Tips 10,000 Langkah Sehari

Assalamua'laikum Wbt


Sape kata nak kuruskan badan perlu keluarkan modal ?  Sebenarnya ada cara mudah dan jimat untuk kuruskan badan tanpa keluar sesen pun. Dan semua orang boleh lakukan tanpa mengira darjat,status,bangsa,agama mahupun keturunan. Caranya ialah dengan berjalan kaki... 
Sabtu lepas kat Jempol ada satu program Gegar 10,000 langkah sehari demi kesihatan yang sihat. Ramai sungguh org yg join. Makcik-makcik dan pakcik-pakcik pun ramai. Kanak-kanak dan bayi cute dan comei pun ada. Alhamdulillah sume dah ada kesedaran. So, kita ni bila nak sedar..heheh
Untuk ke arah kehidupan yang lebih sihat, kita sepatutnya berjalan 10,000 langkah setiap hari. Hah..jangan terkejut. Banyak memang la banyak! tapi 10,000 langkah ni adalah berjalan sejauh 7 hingga 8 km sehari. Maksudnya ia dikira dari korang bangun tido pukul 6 pagi tu sehingga la sebelum korang masuk tidur semula. So, total semua haruslah 10,000 . "arghh lega rasa, sonang jo tu". Oleh itu kesimpulannya, 10,000 langkah…

NASI TOMATO vs AyAM MaSak MeRah Vs JeLatah

Lunch kat bahau semalam tuk dua orang RM 14.00....
pergh terasa mahal sangat... x berbaloi pun ngn makan nasi n ikan n air kosong...hubby lak amek nasi separuh, ikan ngn hati n air teo ais....tiba-tiba rasa membazir lak makan kat luar....semalam makan kat luar Rm 14...sehari seblum semalam makan kat luar gak RM 13.60...emm...kalo beli ayam sekor dalam RM 13.00 boleh makan tuk seminggu....dan sekor ayam tuh leh belanja kawan-kawan makan kat rumah...setakat  5 , 6 tu lepas la...
Bincang-bincang ngn hubby...lebih elok masak klo xder hal....boleh jimat....n jimat....lagipun kami berdua sentiasa berpoket kosong....jadinya seperti dirancang tghari ni kami akan balik masak...dalam dok fikir nak masak per... tiba-tiba terasa nak makan nasi tomato...fikir-fikir balik...susah gak nak wat nasi tomato niebanyak kejer.....
dalam dok fikir tu...sempat gak belek-belek resipi kat tenetlast2...nk wat nasi tomato gakdh lama x masak special

ni la resipi yang di cedok dari 
 http://periuktanah.blogspot.comres…

resipi Daging Black Pepper

kenyangnyer...huhuhu.....rasa puas sangat dapat makan masakan sendri...
lunch tadi sempat balik n masak dirumah ;)
nasi putih dengan daging masak black pepper ;)


resipi daging Black Pepper (simple)



satu mangkuk daging black pepper ( if nak daging lembut, daging direbus dahulu)then perap dengan sos black pepper n biarkan lebih kurang 5 minit...klo nak sedap perap satu jam
dua sudu sos black pepper
dua sudu sos cili
dua sudu sos tiram
1 sudu kicap
1/2 air rebusan daging
2 ulas bawang putih
1cm halia
1/2 biji bawang besar yang dihirs nipis
2 helai daun leimau purut.
1/2 sudu tepung jagung dan dibancuh bersama 3 sudu air (kacau hingga rata n tidak berketul)


langkah-langkah nyer

1. Masukkan dua sudu minyak ke dalam kuali sehingga panas
2. tumis bawang putih dan sedikit halia ke dalam minyak. Kacau sehingga kekuningan
3. Masukkan daging. dan kacau rata....
4. Masukkan segala jenis sos yang ada dan kacau higga sebati
5. Masukkan air rebusan daging..then kacau2 hingga sebati
6. Masukkan sed…