Friday, March 18, 2011

pokok tomato

assalamua'laikum wbt

hari ni....opss minggu ni pokok tomato aku dh genap berusia lebih kurang 2 bulan....hehhee...
dan harini jugak pokok tomato telah mengeluarkan bunga....hrap-harap pasni berbuah la plak...

pokok tomato ni aku tanam dengan mak 15 jan 2011 yg lepas...mula -mula tanam x yakin pokok ni akan naik sbb dah seminggu lebih x kuar paper..even anak pokok yg kecik...tp aku tetap siram ari-ari...
pagi dan petang ...USAHAKAN TANGGA KEJAYAAN...pas dua minggu pun still x kuar pape...huhuh.... tp i keep watering it.

sampai la satu hari aku ngn kak ani g pasar tani batu kikir. pastu ada seorang kakak ni jual baja air. BAJA KR if i'm not mistaken. Ada dua botol mineral. Kakak tu kata baja ni bagus tuk tanaman dan aku tengok pokok-pokok tanaman yg dia bawak memang sangat sehat walaufiat disamping cukup gemuk. ...so aku pun tertewas...dan beli satu...RM10.

Petang tu aku trus bubuh baja...alhamdulillah after a few days, anak pokok dah kuar...ehhehe
x rugi duit aku...pokok cabai yang dah nyawa-nyawa ikan pun kembali idup segar bugar....3 hari sekali klo rajin, aku akan taruk baja...klo x rajin seminggu skali ;)

dan sekarang pokok tomato aku dah mengeluarkn bunga setelah berusia 2 bulan...heheh...

No comments:

Post a Comment

Berbakti pada siapa?

berbakti pada siapa? klo kite suami..berbakti pada mak..confirm syurga... tp klo kite perempuan.. Berbakti pada suami..confirm Allah ba...