Tuesday, March 08, 2011

asid folik itu...

Sblum kahwen awak dh kena stat makan asid folik...
awak dah makan ke asid folik?
ko dah stat makan ke asid folik?
jangan lupa makan asid folid.....


smua org asyik dok tanya aku pasal asid folik...hehheh aku dok angguk jer mendengar nasihat tuh..dari sblum kahwen sampai dah 8 bulan jadi seorang suri rumah....
last-last aritu, aku g farmasi....


"kak, nak asid folik.....
" nak sepapan ke sekotak...klo sekotak RM 8.00"

fikir-fikir..last aku mintak sekotak...senang..pasni xyah beli dah...
pastu balik rumah....simpan dalam peti ais...dan sampai arini aku lupa nak makan..huhuhu dah sebulan dalam peti ais....arini baru g selongkar peti ais cari asid folik tuh....tu pun pas org ke 100 kot tanya dah makan asid folik ke x.....




ada orang kata kena start makan seblum kahwen lagi..tuk memudahkan pregnant....
dan ada yang kata asid folik ni boleh menguatkan rahim...menstabilkan hormon-hormon dalaman seorang wanita ;) 
jadi sahabat-sahabat ku yang dah nak kahwen boleh amalkan ekk..

No comments:

Post a Comment

Berbakti pada siapa?

berbakti pada siapa? klo kite suami..berbakti pada mak..confirm syurga... tp klo kite perempuan.. Berbakti pada suami..confirm Allah ba...