Wednesday, February 09, 2011

aku belajar membina keyakinan

 
Fuhhh.......lega rasa.....arini aku selamat mengadakan meting pertama untuk program STE....
berdebar n sangat cuak sebenarnya....dunt know how to express my feeling....
but alhamdulillah n thank you so much to Allah....because make it easy for me....thank you Allah....

Thank you
for being always there for me!!!

thank you to my husband cos always being there for me....
thank you for being my best friend forever
thank you for being my boy friend forever
thank you for being my hubby forever

my hubby la yang banyak bagi support... dia kata at least sy kena wat meeting satu semester sekali walaupun sekejap, walaupun informal....
n meting tadi cuma berlangsung hanya setengah jam....mungkin tu sudah cukup tuk aku yang tidak berpengalaman...mungkin sudah cukup tuk aku belajar menghandle mesyurat.

dan alhamdulillah semua pensyarah STE memberikan kerjasama yang sewajarnya walaupun mungkin mereka dapat lihat kegugupan di hempeduku...hehehe....anyways thanks to everyone.

sebelum meting tadi aku sempat lagi mencari tips-tips untuk meningkatkan keyakinan diri. heheh sbb nya aku ni adalah seorang yang sangat tidak yakin dengan diri sendiri....alhamdulillah tips tu sangat berguna n menjadi tuk aku

tips-tips tuk meningkatkan keyakinan

a) apabila bercakap dengan seseorang, pandang matanya dan senyum.

so dalam meting tadii, sy cuba bercakap dengan tenang dan senyum pada semua pensyarah ste....(walaupun sy sedikit gugup)

b) cakap dengan diri sendri....yakin denan diri. Yakinkan diri kite boleh buat.

c) Prepare dulu seblum masuk meting. Prepare apa yang kte nak cakap.

d) klo kte sebagai audience, cuba belajar untuk kemukakan pendapat. So, secara tidak kte dapat belajar berkomunikasi dna meningkatkan keyakinan diiri..

No comments:

Post a Comment

Berbakti pada siapa?

berbakti pada siapa? klo kite suami..berbakti pada mak..confirm syurga... tp klo kite perempuan.. Berbakti pada suami..confirm Allah ba...