Tuesday, February 09, 2010

aku mengamuk ngn students...........

huhuhu.....arini...memmang memenatkan...kelas math 3 jam....yang penatnya bile mengajar 26 org pelajar ...yang mana 25 org lelaki n sorang je pompuan....
nakal sangat....sampaikan mencabar kewibawaan aku sebagai seorang pensyarah....

tiap kali aku masuk kelas....diorng asyik nk balik awal....tu satu hal....yg mana keadaan masih boleh kawal... 

bile bagi tutorial dlm kelas...masing2 wat bising....wat keje ngn mulut....ada yg xwat..main2...ble tegur...wat....sume nk kena tegur....ada sorang students aku tuh...asyik main handphone jer...tiap masa....sampai kan lastly aku rampas...then merayu2 .....

sampai td...dalam 15 minit lagi masa nk habis...aku plan wat kuiz.. aku bg soalan..sape yg leh jawab ..leh balik....itu la saje caranya aku rasa mungkin boleh refresh balik diorng....


soalan pertama aku bagi..pembundaran...aku rasa soalan yg sangat senang....adik aku petik jari je leh wat...tp ye la...students aku kn sijil...so xleh nk compare la... memula....ada sorang yg jawab...bagus la...then aku cakap...."awak boleh balik".... 
n tiba2 geng2 die sume bangun nak balik....masa tuh aku dh mula hangin ...aku cakap...sorang jer...sape yg jawab soalan sahaja..... diorng mula..mengomel...lawan cakap...aku masih sabar...sbb aku fikir...diorng mmg antara budak2 yg nakal...sbb tu diorg belaja kat kolej komuniti....


then...soalan kedua aku...aku tanya...seblum tuh aku cakap...bila aku bagi soalan...sape nk jawab angkat tangan...aku sebut nama...baru leh jawab.... time aku tanya soalan kedua tuh...sorang students aku angkat tangan...fahmi...so aku suh die jawab...tibe2 seblum die jawab...budak2 len wat bising...jawab ngn bising...lepas tuh kecoh....main2...gelak2.....yg paling aku marah...diorng marahkan org yg jawab.....


masa tuh aku rasa....nak hempas je kerusi yg ada kat depan aku...aku menjerit...marah n tengking diorg suh diam....baru la kelas senyap...n aku pun marah n start berleter...... sabil bg nasihat dalam keaadaan marah....sebab x respect aku sebagai pensyarah and so on....
n at last..aku ckp...sape yg balik...boleh balik....xyah dtg kelas aku......
tapi..sorang pun xkuar...diam je...


kemudian..aku trus kuar dari kelas,....huhuhuhu..... 
kadang2 aku rasa ni la cabaran mengajar pelajar2...niat kte nk didik...tapi kadang2 perangai diorng wat aku hilang sabarrrrrrrrrrrrrr

No comments:

Post a Comment

Berbakti pada siapa?

berbakti pada siapa? klo kite suami..berbakti pada mak..confirm syurga... tp klo kite perempuan.. Berbakti pada suami..confirm Allah ba...