Wednesday, February 14, 2018

Berbakti pada siapa?

berbakti pada siapa?

klo kite suami..berbakti pada mak..confirm syurga...
tp klo kite perempuan.. Berbakti pada suami..confirm Allah bagi syurga.

tapi susahnya nak berbakti pada suami kn. Allah je yang tau. sbb tu bagi seseorang isteri nak masuk syurga cukup senang..hanya berbakti pada suami.

dulu aku rasa benda ni senang. macam minum air kosong je. tapi bila berhadapan dengan 8 tahun tempoh menjadi isteri, aku rs memang susah. dan aku rasa aku bukan seorang isteri yang baik dan taat. kata-kata kita kasar. suami suruh buat A.. kita buat B. suami cakap No.. tapi kite nak YEs... tapi Allah dah suruh kite taat pada suami ..tp kenapa susah untuk kita laksana...  

Rasulullah S.A.W sebut dengan jelas tentang perangai orang perempuan – saat berdepan dengan satu saja pun keburukan suami, si isteri boleh lupa dengan kebaikan suaminya yang lain. Perangai inilah yang paling banyak menjerumuskan perempuan ke neraka. 

mudah-mudahan Allah jadikan aku orng bertaqwa. 

dah si lelaki wajib taat pada mak die. Jangan sebab kita dah tak taat pada suami.. kita larang die taat pada mak die. Allah...takut Allah laknat kita. Nauzubillah. bila die tak taat pada mak dia disebabkan kita... kita dh jadi penghalang die masuk syurga. dengan kata lain...kita bawak die masuk neraka. kita humban dia masuk neraka...
jadi layakkah kita ke syurga? 

No comments:

Post a Comment

Berbakti pada siapa?

berbakti pada siapa? klo kite suami..berbakti pada mak..confirm syurga... tp klo kite perempuan.. Berbakti pada suami..confirm Allah ba...