Skip to main content

Posts

Showing posts from September, 2010

raya pose 2010

taun ni aku akan beraya di kelate...huhuhu...tempat yg baru bagi aku...n first time xberaya bersama mak dan adik-adik selepas 27 tahun. camne la nnti.....xdapat aku nak jawab...sedih ke x.....cume semoga Allah kurniakan kebahgian tuk aku. cume janji2 manis en suami tuk balik raya diperak pada raya kedua wat aku semangat cket. n sebenarnya aku sgt berdebar nk raya kat sana dlm keadaan rumah yg ramai org. nk kena jaga adat sopan...mcm2 la.....n yg pasti aku la paling pendiam dlm rumah tuh....huhuhu......[xfhm diorng ckp...n aku nk ckp cm payah jer].... klo dlu time2 cmni...mesti aku dh gembira nk raya...silap2 dah cuti raya...tp taun ni aku xberapa nk fikir gembira... cuma debaran tu yg terasa...semoga Allah permudahkan urusan ku

Menu arini

sejak bulan posa ni...hari-hari aku fikir menu apa yang nak kena masak...heheh....
if ikutkan tekak aku..telur  goreng pun dah sedap....tp aku fikir satu lagi perut.........
 n oleh sebab itulah.....hari2 aku bukak resepi tuk cari idea nk masak....hehehe..........[ and my cooking skill quite improve..heheh....sejak bulan pose niee].....**perut suami kena jaga......n bile die makan dengan penuh berselera...aku sgt gembira..............heheheh


menu-menu sepanjang bulan ramadhan...yg dah dimasak[semuanya ciplak resipi org....maklumlah...aku blum lulus bab masak memasak nih]

mee-mee n seangkatan dengan nya......
1.) spagetti......menu ni aku yg sangat teringin nk makan...heheh.....(** 1st time masak..alhamdulillah jd...resipi  ni pun dari tenet....kredit tu periuktanah.blogspot.com)
2) mee bandung.......***resepi dr kak ina....
[ baru dua lauk rupenya aku masak part2 mee ni...]

lauk -pauk 
1) ayam masak merah **** belajar dr akak ku...trun temurun...tiada bandingan
2) kari ayam *** resipi mak a…